Multifunktionsskrivare (MFP)

Med en multifunktionsskrivare (MFP) kan du skriva ut, skanna och kopiera dokument.

15 maj sista dagen att beställa

Efter den 19 maj har vi inte längre något avtal för multifuktionsskrivare. Den upphandling som gjordes under våren överklagades och därför är vi nu avtalslösa. Vi arbetar med en ny upphandling men har inga besked på när den kommer bli klar.

Vill du beställa multifunktionsskrivare? Vi måste ha din beställning senast den 15 maj för att hinna lägga ordern till leverantören innan avtalet upphör. 

Beställning och leverans

Du beställer genom Serviceportalen, där ser du även aktuellt sortiment och priser för respektive MFP.

Innan du beställer

MFP hyrs in och har 5 års bindningstid. Tänk över vad som passar arbetsplatsens behov. Titta på utskriftspris och vilka möjligheter och funktioner som respektive MFP-skrivare har. Du hittar mer information om de olika MFP-skrivarna i serviceportalen. Om behovet finns tänk även på att beställa tilläggstjänsterna; Smart utskrift och Utskrift för alla, som bland annat ger ökad tillgänglighet och säkrare utskrifter.

Leverans

MFP levereras inom 15 arbetsdagar av digitaliseringsavdelningen eller vår logistikpartner.

Det här får du när du beställer

  • MFP
  • Automatisk toner-beställning. Maskinen känner av när nivåerna är låga och skickar informationen till vår MFP-leverantör som skickar ny bläckpatron med posten.
  • Automatisk felanmälan, vid generella fel, skickas till vår MFP-leverantör. Därefter löser de problemet från distans eller skickar ut tekniker.
  • Automatisk utskriftsmätning. Så får du alltid korrekta uppgifter på din faktura.

Avbeställa MFP

Har du utrustning eller produkter som du inte längre använder? För att din gamla utrustning eller produkt inte ska fortsätta kosta pengar för dig eller din enhet måste du avbeställa den. Du avbeställer i Serviceportalen. I Guide och tips hittar du instruktioner för hur du avbeställer.