Smart utskrift

Smart utskrift ger dig ökad säkerhet och tillgänglighet, tar bort onödiga utskrifter och stödjer ett förbättrat miljöarbete.

Beställning

Du beställer genom att skicka ett mejl till: supportcenter@helsingborg.se

Ange i mejlet:

  • Adress
  • Kontaktuppgifter till godkännande chef.

Därefter blir du kontaktad av tekniker för genomgång och inventering av befintlig utrustning och därefter görs en plan för övergång till det nya systemet. När du beställer får du också hjälp av tekniker som konfigurerar skrivare, system och nätverk.

Innan du beställer

Smart utskrift ersätter det vi tidigare kallade Säker utskrift. Innan du kan beställa produkten behöver du även ha produkten Utskrift för alla.

Priset för Smart utskrift består av en servicekostnad på 150 kronor per enhet och månad, för licens och mjukvara.

Så fungerar det

Systemet är säkert eftersom du hämtar din utskrift vid skrivaren när du legitimerar dig med din nyckeltagg. På så vis hamnar inga utskrifter i orätta händer. Du kan hämta ut din utskrift vid vilken skrivare som helst som är kopplad till nätverket. Du behöver inte skiva ut saker i onödan eftersom din utskrift först läggs i en kö, varifrån det är lätt att avbryta utskriften.

Smart utskrift bygger på systemet Papercut. Systemet är enkelt och smidigt och som administratör får du en snabbt överblick över alla era skrivare. Det behövs ingen ny skrivare för att använda tjänsten.

Kom igång

Du behöver registrera din tagg i PaperCut-systemet så att din tagg blir kopplad till dig som användare.

Detta gör du enklast vid en Multifunktionsskrivare – MFP (Konica Minolta)

  1. Placera din nyckeltagg mot ”läsaren” – ett pip hörs.
  2. Skriv in ditt användarnamn och lösenord.
  3. Tryck på Inloggning.

Efter en lyckad registrering kommer bilden se ut så här.

  • Din tagg är nu registrerad och du kan börja använda alla funktioner.

Eftersom nyare taggar kan innehålla två typer av koder, kan du behöva göra registreringen en andra gång.