Support, felanmälan och stöldanmälan

Digitaliseringsavdelningen ger service och support på stadens datorer, skrivare, system, behörigheter med mera.

Ta kontakt med Supportcenter när du behöver hjälp med digitaliseringsavdelningens produkter och tjänster. Du kan nå oss via:

Vad kan du förvänta dig när du tar kontakt med oss?

  • Vår ambition är att svara på ditt samtal inom 2 minuter.
  • Mejl försöker vi svara på inom 2 timmar.

Vad kan du tänka på inför samtalet med oss?

  • Vi behöver oftast veta stöldskyddsnumret på datorn som användaren sitter vid. Uppgifter på din dator finns att få inne i Windows på den lilla röda knappen nere i aktivitetsfältet. Om det rör någon annan utrustning som är stöldmärkt tar vi tacksamt emot detta också. Det kan till exempel vara telefon, dockningsstation eller skärm.
  • För att kunna återkoppla till dig behöver vi ditt användarnamn (exempel abcd1000) och övriga kontaktuppgifter så som e-post eller telefonnummer.

Självservice i våra webbtjänster

I våra guider på sajten IT Helsingborg kan du få svar på de vanligaste frågorna kring IT och telefoni i Helsingborgs stad.

Serviceportalen kan du beställa program, IT-utrustning, hantera felanmälan eller anmäla om utrustning har blivit stulen.

Anmäla stöld av IT-utrustning

Här kan du läsa mer om vad som gäller vid stölder och hur du anmäler om it-utrustning har blivit stulen.