Posthantering

Det finns postfack på varje våning i våra lokaler. Posthanteringen på arbetsmarknadsförvaltningen sköts av vaktmästeriet.

Utgående post
Lägg utgående post i postfacket märkt ”utgående” senast klockan 14:45 för att vara säker på att din post skickas samma dag. Om du har frågor om posthanteringen kan du vända dig till vaktmästeriet via HelpIT. Observera att kuverten inte får läggas på Postnords brevlådor.

Inkommande post
Posten läggs i ditt postfack där du har din arbetsplats. Posten är normalt färdigutdelad senast kl 16:30 varje vardag.

Internpost
Internposten töms samtidigt som utgående post. All internpost inom huset eller övriga förvaltningar lägger du i facket märkt ”utgående”. Använd bruna internkuvert där det framgår tydligt på kuvertet vem mottagaren är samt adress och våning.

Skicka rekommenderade brev
Använd ett vanligt kuvert och skriv ”Rek” på framsidan. Lägg sedan kuvertet i en plastmapp så att det syns tydligt att det är rekommenderat.

Beställ paket
Om du beställer ett större paket ska du ta det med bud och ta emot det själv. Uppge ditt namn och rätt adress vid beställningen. Om du inte kan ta emot paketet kan du meddela vaktmästeriet, men se till att paketet är märkt med ditt namn.

Skicka paket
Lämna paketet till vaktmästeriet på Järnvägsgatan 37 så ser vaktmästarna till att det blir skickat.

Försvunnen post
Lägg ett ärende till vaktmästeriet via HelpIT. Beskriv tydligt vad som har försvunnit, vem sändaren och mottagaren är.

LK
Linnea Karlsson

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.