E-tjänster
Vi har tagit fram en e-tjänst för att vi ska kunna ta emot känsliga uppgifter som inte ska mejlas till oss. Det kan t ex vara en lägenhetssökande som ska skicka inkomstuppgifter, eller en entreprenör som ska skicka ritningar för ett larm.
E-tjänsten består av två delar – formulär och ärendehantering.
Formulär
Den som ska lämna information använder sig av ett formulär för att fylla i uppgifter och bifoga dokument. Det krävs inte någon legitimation för att göra detta.
Här laddar du upp dokument till fastighetsförvaltningen
Ärendehantering
När formuläret har skickats in hamnar det i ärendehanteringen. Det går ett mejl till fastighetsforvaltningen@helsingborg.se och den som har hand om det kontot skickar vidare till den avdelning och kontaktperson som är angett i formuläret, som även står i rubriken i mejlet.
Ärendet tilldelas en handläggare som hanterar och är ansvarig för ärendet.
Här loggar du in för att hantera dina ärenden.
Nya användare och utbildning
Det är Ingela Jönsson och Kathrine Ekelund som är administratörer för e-tjänster och lägger till och utbildar nya användare. Ingela för bostadsavdelningen och Kathrine för övriga avdelningar. Ta kontakt med någon av dem om du vill kunna ta emot och hantera e-tjänster.