Teknisk utrustning
Staden erbjuder teknisk utrustning till de ledamöter och ersättare i nämnder och kommunfullmäktige som önskar detta. Utrustningen är ett lån från staden och ska användas för att läsa sammanträdeshandlingar.
Nu beställer du teknisk utrustning med e-tjänst
Om du är vald att sitta i någon av stadens nämnder eller i kommunfullmäktige har du i ditt uppdrag som ledamot eller ersättare möjlighet att låna teknisk utrustning från staden. Från och med nu ska du beställa via e-tjänst.
I e-tjänsten finns information om när du kan förvänta dig svar, låneavtal som du måste godkänna och annat som är bra att känna till.
Lämna tillbaka lånad teknisk utrustning
Om du lånat utrustning och vill lämna tillbaka denna, alternativt när du avslutat ditt uppdrag, ansvarar du för att vid återlämnandet:
- lämna in alla tillbehör (laddare, originalkartong om den finns kvar, tangentbord, m.m.). Om du har bekostat ett tillbehör själv ska du naturligtvis inte lämna in det.
- ta bort eventuellt iCloud-konto (gäller Ipad) samt att utrustningens innehåll raderas och återställs. Observera att när du raderar allt innehåll försvinner även alla eventuella bilder och andra typer av filer med mera så dessa måste du spara på annan plats om du vill behålla dem.
Manual för att radera och återställa ipad. (pdf 249 kb)
Skada eller förlust
Om utrustningen under lånetiden skadas eller förloras ska du omgående anmäla detta till support.ciceron@helsingborg.se och ge en skriftlig beskrivning av händelsen. När du skickat informationen kommer stadskansliet ta kontakt med dig för vidare hantering av ärendet.
Kontakt kring teknisk utrustning
Du måste boka besök till digitaliseringsavdelningens Supportcenter för hjälp med teknisk utrustning. Du bokar ditt besök på Boka direkts webbplats.
Supportcenters besöksadress är Drottninggatan 14, våning 4 och öppettiderna är måndag till fredag, klockan 08:00-16:00 (avvikelser kan förekomma).
Supportcenter ger dig service och support med den utrustning som du har lånat av staden i ditt uppdrag som förtroendevald. De kan även hjälpa dig om du har problem att logga in i stadens IT-miljö. Till exempel om du vill läsa dina mejl via Outlook, logga in på sidan för förtroendevalda eller logga in i Teams.
Frågor om Ciceron Assistent?
Om du har problem med din inloggning i eller har frågor om Ciceron Assistent, ska du vända dig till Ciceron Support, support.ciceron@helsingborg.se. Vid akuta problem kan du ringa 042-10 35 11.