Grafisk formgivning
Grafisk form och bra tryck gör att ditt material ser professionellt ut och är lättare att ta till sig.
För att vi ska kunna ge en sammanhållen bild av Helsingborgs stad som varumärke
är det viktigt att alla budskap som förs fram utformas på ett enhetligt sätt oavsett om det gäller en trycksak, affischer, skyltar, digitala brev och annonser, roll-ups eller något annat.
För dig som själv formger grafiskt material och inte använder färdiga mallar gäller att du följer riktlinjerna på stadens varumärkesplattform, vm.helsingborg.se. Där finns regler för layout, struktur, typsnitt och färger. Se checklistan här intill och kontakta kommunikationsenheten om du är osäker eller har andra frågor om varumärkesplattformen.
Här finns även färdiga mallar för olika projekt, rapporter, presentationer och dokumentation för stadsbyggnadsförvaltningen som du hittar under Mallar på intranätet. Saknar du en mall kan kommunikationsenheten hjälpa dig med rådgivning för hur den ska se ut.
Behöver du mer avancerad hjälp med grafisk formgivning? Kontakta kommunikationsenheten.
Anlitar du en reklambyrå ska stadens upphandlade byråer användas. Kommunikationsenheten kan hjälpa till med kontakt, offertförslag med mera.