Verksamhetsdialog

Avdelningar och enheter följer upp sina verksamhetsplaner genom verksamhetsdialog. Dialogen utgår från verksamhetsplanen och vår nulägeskoll. Vi diskuterar framgångar och utmaningar. Vi prioriterar och planerar om.

På stadsbyggnadsförvaltningen har vi verksamhetsdialog tre gånger om året. Varje avdelning och enhet utformar verksamhetsdialogerna i sin verksamhet och respektive chef ansvarar för att verksamhetsdialoger bokas in och genomförs.

På denna sida hittar du information och stöd för att utforma och genomföra verksamhetsdialoger i din verksamhet. Tänk på att stödmaterialet är just ett stöd och du använder dig av det som du har behov av i din verksamhet.

Det viktigaste för dig som är chef är att du har med dig en nulägeskoll och underlag till dialogen med din chef.

Syfte

Verksamhetsdialogen syftar till att:

  • Främja verksamhetsutveckling inom uppdraget
  • Tydliggöra prioriteringar och lyfta genomförda förändringar och förbättringar.
  • Ta tillvara förmågor och engagemang
  • Stimulera delaktighet och samverkan

Har du frågor eller behöver bollplank för att utveckla dina verksamhetsdialoger hör av dig till Sarah Bjurka på enheten för kvalitet och utveckling.

PZ
Pernilla Zander

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.