Inköp och upphandling
Om du har frågor om inköp och upphandling i din verksamhet kontakta i första hand den som är utsedd inköps- och upphandlingsansvarig på din arbetsplats. Som stöd finns också förvaltningens inköpssamordnare samt inköpsenheten.
Inköpssenheten på stadsledningsförvaltningen ansvarar för stadens inköps- och upphandlingsfrågor på en övergripande nivå. Enheten upphandlar både stadsövergripande och förvaltningsspecifika ramavtal. De ger råd och stöd om inköp och upphandling till stadens förvaltningar och bolag. Har du frågor eller synpunkter om ett specifikt avtal kan du ta kontakt med avtalsansvarig. Kontaktuppgifter finns i avtalskatalogen under respektive avtal.
På förvaltningskontoret finns tre inköpssamordnare. Dessa är kontaktpersoner mot arbetsplatsernas inköps- och upphandlingsansvariga och mot inköpsenheten. Det finns också en vägledare för direktupphandling som kan ge enklare vägledning i direktupphandlingsfrågor.
Utbildningsdirektören har beslutat om ett dokument som beskriver det regelverk och den organisation som gäller inom skol- och fritidsförvaltningen i inköpsfrågor. Det är ett komplement till stadens upphandlingspolicy samt dess tillämpningsanvisning.
Ladda ner lathunden Inköp inom SFF (pdf)
Ladda ner Inköp och upphandling inom SFF – fullversion (pdf)