Supportärenden för M365

Har du frågor kring M365 finns några olika vägar att söka svar. Här får du information om var du kan söka beroende på ditt ärende. Börja gärna med den här sidan: Frågor och svar

Din M365-coach vänder du dig till i första hand, framför allt om det handlar om funktioner eller arbetssätt. Coacherna hittar du på Hubben i Teams.

Vägar till hjälp
  • Microsoft 365 självhjälp är ett öppet team på Teams för hela Helsingborgs stad. Där kan du söka lösningen på andra problem som dyker upp.
  • För frågor om de olika applikationerna i M365 kan du gå till IC365 där flera utbildningar finns tillgängliga för många delar av M365.
  • På Hubben i Teams finns många tips och trix , och det är också där du hittar den senaste informationen om vart du vänder dig för hjälp och stöd.
  • I den utbildning på HBG Learns som heter ”Teams och våra system på HSS” finns information om vilka förväntningar som finns på er som använder andra system för samarbete. Ta gärna del av den.
  • Teknisk support: Handlar det om teknisk support ska du vända sig till IT-portalen för hjälp. 
  • Frågor som rör användandet av M365 där du inte hittar svar i ovan nämnda kanaler kan ställas i nedan supportformulär.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.