DF-modul Olycksfall och tillbud barn/elev

I modulen Olycksfall anmäler du olycksfall eller tillbud. 

Arbetsmiljölagen jämställer elever i grundskolan och på gymnasiet med arbetstagare. Det innebär att skolans arbetsmiljö regelbundet skall undersökas så att riskerna för ohälsa och olycksfall kan bedömas och åtgärdas.  

Anmälan sker genom ett webbformulär som du även hittar på värdegrundssidan och du kan också anmäla genom DF Respons modul ”Olycksfall och tillbud barn/elev”.  

 Steg för steg  

  • Personal anmäler händelse 
  • Rektor och huvudman meddelas om ärendet via mejl 
  • Rektor väljer utredare. Mejl till utredare 
  • Utredare dokumenterar utredning, åtgärder och uppföljning 
  • Rektor granskar och godkänner utredningen samt avslutar ärendet  
JJ
Jenny Jonsson

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.