Tempus

Tempus är ett system som är utvecklat för att stödja förskolans arbete med schema, planering, frånvaro samt stödja samarbetet mellan förskola och hemmet. Systemet används av skolledare, pedagoger, kökspersonal och vårdnadshavare.

Inom varje förskoleområde ska det finnas minst en Tempus-ansvarig/administratör som administrerar systemet och är ett stöd till kollegor. Rekommendationen är att man minst har två Tempus-ansvarig/administratör.

Tempus består av tre delar:

  • Tempus Hemma (för vårdnadshavare)
  • Tempus NU (för personalens arbete i vardagen på avdelningen)
  • Tempus Admin (för Tempus-ansvarig/administratör, kökspersonal och skolledare)

Unikum och Tempus är sammankopplade vilket gör att vårdnadshavare kan frånvarorapportera sitt barn via Unikum Familj.

Vilken support finns för Tempus? Skapa supportärende för Tempus

Hur når jag som personal tjänsterna i Tempus?

Du når Tempus genom Skolportalen eller via TempusNU-appen som finns att ladda ner i App Store och Android Market. Personal loggar in med sin vanliga AD-inlogg (ex TeTe1010).

Hur når vårdnadshavarna tjänsterna i Tempus?

Vårdnadshavare når tjänsten via Unikum Familj för tex registrera frånvaro. Om de ska registrera nytt schema måste de gå in i Tempus Hemma via Skolportalen eller Tempus-appen. De loggar in med e-legitimation. De kan även nå Tempus via Skolportalen. I undantagsfall kan förskolan skapa annat lösenord i det fall vårdnadshavare inte kan skaffa Bank-ID. Läs mer om hur man skapar en alternativ inloggning här

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.