Organisation av Tempus
Läs om hur organisationen ser ut för Tempus.
Inom varje förskoleområde ska det finnas utbildade Tempus-ansvariga/administratörer. Utöver uppdraget i den aktuella rollen som administratör ansvarar dessa personer för att:
- Utbilda kollegor
- Supportera kollegor
- Informera kollegor om till exempel nyheter
- Delta vid eventuella övergripande utbildningar, till exempel nya funktionaliteter
- Tillsammans med övrig personal skapa rutiner och förhållningssätt, samarbeta med tex, Procapitaadministratör, Unikum-ansvarig
- Stödja vid frågor från vårdnadshavare
- Vara kontaktperson till leverantören vid supportärenden som inte kan lösas på den egna skolan
- Vara kontaktperson till Pedagogiskt center och dess Skolportalssupport gällande bl.a
- supportärenden som är Helsingborgsspecifika och ej kan hanteras av leverantör
- sprida information och tex stödmaterial
Pedagogiskt center ansvarar för drift och support av Tempus. Det innebär tex.
- fortbildning
- rådgivning
- support (enligt definierade kontaktvägar)
- systemförvaltning