Kommunikationsenheten
Kommunikationsenhetens uppdrag är att leda, samordna och utveckla kommunikationen kring stadsgemensamma prioriterade frågor som bidrar till stadens övergripande mål och vision.
Målet är att göra kommunen känd som en bra plats att bo och arbeta i. Genom tydlig och enkel information som alla kan förstå, vill vi få invånare och anställda att känna sig stolta över staden.
Här är några exempel på vad vi jobbar med:
- Samhällskommunikation
- Internkommunikation
- Ansvarar för stadens varumärken
- Är processägare för kommunikation
- Stadsledningsförvaltningens kommunikation
- Kriskommunikation
- Press och opinionsbildning
- Digitala ekosystemet/stadsgemensamma kommunikationskanaler
- Datadrivet arbetssätt
- Coachning, rådgivning och utbildning i kommunikationsrelaterade frågor
En väg in till kommunikationsenheten
Jobbar du på stadsledningsförvaltningen och behöver hjälp med din kommunikation? Hör av dig till oss på kommunikation@helsingborg.se så tar vi emot och utvärderar dina kommunikationsbehov, för att sedan koppla ihop dig med rätt resurser.