Kommunikationsenheten

Kommunikationsenhetens uppdrag är att leda, samordna och utveckla kommunikationen kring stadsgemensamma prioriterade frågor som bidrar till stadens övergripande mål och vision.

Målet är att göra kommunen känd som en bra plats att bo och arbeta i. Genom tydlig och enkel information som alla kan förstå, vill vi få invånare och anställda att känna sig stolta över staden.

Här är några exempel på vad vi jobbar med:

  • Samhällskommunikation
  • Internkommunikation
  • Ansvarar för stadens varumärken
  • Är processägare för kommunikation
  • Stadsledningsförvaltningens kommunikation
  • Kriskommunikation
  • Press och opinionsbildning
  • Digitala ekosystemet/stadsgemensamma kommunikationskanaler
  • Datadrivet arbetssätt
  • Coachning, rådgivning och utbildning i kommunikationsrelaterade frågor

En väg in till kommunikationsenheten

Jobbar du på stadsledningsförvaltningen och behöver hjälp med din kommunikation? Hör av dig till oss på kommunikation@helsingborg.se så tar vi emot och utvärderar dina kommunikationsbehov, för att sedan koppla ihop dig med rätt resurser.

MN
Maria Nordstrand

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.