Intresseanmälan
Här hittar du information om de vakanta tjänsterna i organisationsförändringen, om intresseanmälan samt hur du gör din intresseanmälan.
Vem kan lämna intresseanmälan?
Du som är tillsvidareanställd inom socialförvaltningen kan göra en intresseanmälan till de vakanta tjänsterna i organisationsförändringen. Detta oaktat vad du arbetar med i dagsläget och vare sig din befattning berörs eller inte i organisationsförändringen.
Kan jag lämna in intresseanmälan om jag är föräldraledig, sjukskriven eller tjänstledig?
Ja, du kan lämna in din intresseanmälan om du är föräldraledig, sjukskriven eller tjänstledig så länge du har en tillsvidaretjänst i socialförvaltningen.
Vilka är de vakanta tjänsterna?
De vakanta tjänsterna är nedanstående. Du hittar mer information om tjänsterna här.
- Administratör
- Enhetschef Andra linjen / Myndighet + Familjerätt och familjefrid
- Enhetschef Boende
- Enhetschef Första Linjen / Insatser och service
- Nämndsekreterare
- Systemförvaltare
- Teamledare Andra linjen / Myndighet + Familjerätt och familjefrid
- Teamledare Boende
- Teamledare Första Linjen / Insatser och service
- Teamledare operativ
- Utredare
- Verksamhetscontroller
- Verksamhetskoordinator
Vart finns de vakanta tjänsterna?
De vakanta tjänsterna (markerade i turkos) finns inom följande delar i organisationsförändringen:
Hur vet jag vad tjänster innebär och vilka krav som ställs?
Under respektive befattning finns det en uppdragsbeskrivning och kravprofil där du kan läsa mera vad de innebär och hur många tjänster det rör sig om. Du hittar all information om de vakanta tjänsterna här.
Hur lämnar jag in min intresseanmälan?
Du lämnar in din intresseanmälan i detta formulär. Formuläret är kopplat till ditt konto på datorn så att vi vet att det är din intresseanmälan som skickas in.
Hur många tjänster kan jag lämna in intresseanmälan för?
Du kan lämna intresseanmälan för upp till fem tjänster. Du kan även välja om det är för någon specifik del du vill anmäla ditt intresse för.
Kan jag rangordna vilken tjänst som jag tycker är mest intressant?
Ja, du kan rangordna de tjänsterna du lämnar din intresseanmälan för. Du anger ditt förstahandsval, andrahandsval etc.
Jag har kursintyg eller andra dokument som jag inte tror socialförvaltningen har
Har du kursintyg och andra dokument som du inte tror socialförvaltningen har och som du bedömer kan ha relevans för den tjänst du lämnar intresseanmälan för så kan du ladda upp de i formuläret. I slutet av formuläret finns denna funktion. Dessa handlingar kommer sedan tas med i faktainsamlingen och läggas i din personakt för framtiden. Bilden nedan visar momentet där du laddar upp filerna.
Hur länge är intresseanmälan öppen?
Intresseanmälan kommer vara öppen mellan den 24 april till den 3 maj.
Kan jag ändra min intresseanmälan?
Ja, fram till dess att tiden för intresseanmälan löpt ut kan du gå in i formuläret igen och ändra din intresseanmälan.
Kan jag få ett kvitto på min intresseanmälan?
Genom att kryssa i att du önskar få ett e-post kvitto kommer du få en kopia på din intresseanmälan till din mail.
Hur fungerar formuläret för intresseanmälan?
När du går in på formuläret på intresseanmälan kommer det fyllas i med de uppgifter som den användare har som är inloggad på datorn för tillfället. Du behöver vara inloggad på din @helsingborg.se adress. Du kommer se de vakanta tjänsterna och har där det finns möjlighet att göra val till en specifik del i verksamheten.
Jag har frågor som jag inte hittar svaret på här
Har du frågor som du inte hittat svaret på här som gäller intresseanmälan. Mejla då din fråga till hr.sof@helsingborg.se så kommer du få svar därifrån.