Automatisk mötesbokning
Vissa ärenden kräver en utredning på plats eller ett möte med sökande både i beslutsprocessen och matchningsprocessen. Genom att skicka iväg en länk kan den enskilde/ombud själv hitta en bokningsbar tid hos sin handläggare för ett möte efter att handläggaren bedömt att handläggningsåtgärden är nödvändig.
Så här fungerar modulen
Handläggaren skickar iväg en länk till sökande/ombud som öppnar upp en kalender där de förinställda tiderna till handläggarna syns. När en ledig tid valts så bokar en RPA därefter in mötet i kalendern samt att den vid behov skickar iväg en beställning på tolk. I samband bokar även en RPA transportmedel till handläggaren.
Bakgrund
Handläggarna behöver idag lägga en del av den tid de skulle kunna lägga på att bedöma och besluta rätten till insatser på att försöka ringa sökande för att boka in hembesök eller utredningsmöten. Därefter behöver de lägga mer tid på andra praktiska moment som att boka in tolk vid behov och bil. Dessa rent administrativa åtgärder skulle kunna automatiseras helt.
Effekter
- Minska det administrativa arbetet med att boka in transportmedel, möte och tolk
Lansering
Beräknas till tredje kvartalet 2024
Kontaktuppgifter
- Elisabeth Arvidsson, Projektledare: elisabeth.arvidsson@helsingborg.se