Administrativa avdelningen
Avdelningens uppdrag är att säkerställa en professionell och rättssäker hantering av ärendehantering, nämndadministration och juridiska frågor samt bistå med utredningar och yttrande till nämnd och förvaltning.
Läs gärna artikeln Administrativa avdelningen – håller ordning på förvaltningen om hur avdelningen jobbar i vardagen.
Avdelningen ansvarar för:
- Nämndsadministration
- Bistå vid uppskrivning till nämnd
- Samordna utredningar, remissvar och yttranden
- Registratur och förvaltningens diarium
- Posthantering
- Arkivhantering
- Juridiskt stöd och vägledning
- Informationssäkerhet och dataskydd
- Kris- och beredskapsfrågor
- Samverka med stadens trygghets- och säkerhetsavdelning i stadsgemensamma nulägesbilder
- Samordna och säkerställa uppföljning stadsövergripande strategiska styrdokument och uppdrag
- Samordna och leda arbetet vid verksamhetsövergångar
- Samordna och säkerställa rapportering till externa register
- Avtalsuppföljningar gällande upphandlad vård
- Administrativt stöd till omsorgsdirektör
- Rese- och konferensbokningar till förvaltningsledning och verksamhetschefer
- Sekreterare i Kommunala pensionärsrådet
- Sekreterare i Rådet för funktionshinderfrågor
- Samordna och fördela externa enkäter och statistik