Marknads- och kommunikationsavdelningen
Marknads- och kommunikationsavdelningens uppdrag är att genom intern och extern kommunikation skapa delaktighet och förtroende hos såväl medarbetare som helsingborgare. Vår kommunikation ska vara samordnad, transparent, proaktiv och strategisk.
Vi arbetar med att berätta om förvaltningens verksamheter på olika sätt i syfte att skapa delaktighet och förtroende hos både medarbetare och helsingborgare. Vi försöker att aktivt bidra till att öka medarbetarnas kunskap om förvaltningens verksamheter, visioner, mål och utveckling. Vi har även i uppgift att ge medborgarna lättillgänglig information om våra verksamheter.
Tillsammans med förvaltningen som helhet arbetar vi för att förvaltningens kommunikation ska följa Helsingborgs stads kommunikationspolicy och varumärkespolicy.
Läs gärna artikeln Kommunikation – en central fråga i våra verksamheter om avdelningens uppdrag, ansvar och kompetens.
Om du behöver stöd och hjälp i kommunikationsfrågor, maila vofkommunikation@helsingborg.se.