Filmer med positivt budskap förstärker pågående kampanj
Även del två i kampanjen för vuxenutbildning når ut och engagerar. Vi vet att det inte minst är för att bakom uttalanden och positiva budskap står förtroendegivande och äkta personer, samt seriösa företag.
I olika kanaler kommunicerar vi hur yrkesutbildning är ett bra och smart alternativ när man gör sina utbildningsval i vuxen ålder eller inför gymnasiet. I kampanjfilmerna har Rikard Borgström på Peab och Clara Sandén på Sandéns golv kloka ord att säga om detta.
Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar strategiskt för att få fler invånare att ta steget mot en hållbar anställning. Att informera om och lyfta vuxenutbildning som ett attraktivt alternativ för framtiden är en av vägarna.
En yrkesutbildning idag kan ge ett jobb inom ett år, och behovet av utbildad personal är stort i många branscher. Det finns därför ett tydligt intresse för att skapa en positiv bild av dessa viktiga yrken. Genom samarbeten mellan näringslivet, Arbetsmarknadsförvaltningen och andra aktörer kan kompetensförsörjningens utmaningar mötas på ett effektivt sätt.