Kom ihåg att uppdatera uppgifterna om din närmaste anhörig

EE
Eija Emilsson

Om något oväntat skulle hända på jobbet är det viktigt att närmaste anhörig kan kontaktas snabbt. Därför behöver du som medarbetare se till att kontaktuppgifterna i Självservice alltid är aktuella. 

Att ha rätt uppgifter om din närmaste anhörig i Självservice är en del av säkerhets- och trygghetsrutinen. Det är enkelt att uppdatera och det gör stor skillnad om anhöriga behöver kontaktas snabbt.

Så här gör du:

  1. Logga in i Självservice.
  2. Gå till Mina uppgifter → Adressuppgifter → Övriga adresser.
  3. Välj ”Adress till anhörig 1” eller ”Adress till anhörig 2” och fyll i namn och telefonnummer.

Din närmaste chef, verksamhetschef och HR har tillgång till uppgifterna vid behov. Tänk också på att informera din anhöriga om att chefen har tillgång till dennes kontaktuppgifter.

Håll dig uppdaterad på säkerhets- och trygghetsrutinen här.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.