Kommunikation

Kommunikation är ett viktigt redskap när vi jobbar utefter och mot arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag och  mål – och mot stadens vision.

Här hittar du det mesta du behöver veta om hur vi i Helsingborgs stad kommunicerar, hur arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med kommunikation och vad du kan få för hjälp av oss på kommunikationsenheten.

Bra kommunikation kräver planering och framförhållning. Och ju tidigare vi får komma med i processen desto bättre blir slutresultatet. Hör gärna av dig till oss när du upptäckt ett behov utan att ha tänkt färdigt hur det ska kommuniceras. Det är då vi kan skapa något bra tillsammans.

Vår målsättning med kommunikation är att främja öppenhet, dialog och delaktighet både externt och internt inom organisationen. Vår kommunikation ska vara tydlig, samordnad, transparent, proaktiv och tillgänglig.

Av oss får du hjälp med:

  • stöd och råd i kommunikationsfrågor
  • att planera kommunikation, genomföra och följa upp kommunikations- och marknadsföringsaktiviteter
  • kommunikativt ledarskap för dig som chef eller ledare
  • kommunikation för dig som medarbetare
  • press- och mediekontakter
  • målgruppsanalys och kanalval
  • coachning och utbildning i kommunikation och kommunikativa verktyg
  • kriskommunikation
  • utveckling och uppdatering av extern och intern webb
  • råd och stöd för sociala medier
  • produktion av texter, nyheter, film, trycksaker och profilprodukter

Har du frågor som rör kommunikation? Hör gärna av dig till oss!

Planera din kommunikation

Arbetar du med att införa ett nytt system? Vill du öka intresset för en fråga, eller nå ut med en nyhet? Du kan själv göra en kommunikationsplan för mindre projekt. Här får du hjälp steg för steg. ‎

Vill du veta vilka kanaler vi har tillgång till och vilka de når? Se själv vilka kanaler ditt ämne passar bäst att kommunicera via. Här kan du se de kanaler vi har tillgång till, både de som är gratis och de som kostar, samt vilka dessa kanaler når. 

Press- och mediekontakter

Får du en fråga från media? Behöver du stöd? Hör av dig till Camilla på 0709-90 65 39 eller via chatten på Teams.

Kommunikation i kris

Ibland kan kommunikation handla om att agera snabbt exempelvis vid kriser. Det kan handla om plötsliga händelser inom förvaltningen eller i staden. Vid en kris är någon av oss alltid redo när något behöver komma ut snabbt. Vi nås på kommunikation.amf@helsingborg.se eller 0709-90 65 39 (Camilla).

CZJ
Camilla Zakrisson Juhlin

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.