IT och telefoni

Beställningar av datorer, skrivare och behörigheter görs via serviceportalen.

Det är digitaliseringsavdelningen på stadsledningsförvaltningen som ansvarar för inköp, drift och underhåll av stadens datorer, it-system, telefoni och teknisk utrustning.

På serviceportalen kan du:

  • Beställa och avbeställa dator och telefon mm
  • Felanmäla
  • Beställa program

Pga långa leveranstider så köper förvaltningen in it-utrustning löpande. Ta kontakt med Helene Ehk Pedersen när du vill ha hjälp med beställning eller avbeställning av utrustning.

Här kan du hitta mer information från staden.

Produkter och tjänster

Här hittar du mer information om produkter och tjänster från digitaliseringsavdelningen.

Tillbehör till telefoner och datorer

Om du behöver tillbehör till din dator, platta eller mobil så tar du kontakt med Helene i receptionen för att beställa.

Ergonomiska tillbehör

Ergonomiska tillbehör köper vi hos Lyreco och det beställs via Helene i receptionen.

Användar- och behörighetskonton

För att beställa användar- och behörighetskonton till externa användare, t ex projektledare och driftpersonal, så tar du kontakt med Kathrine Ekelund så hjälper hon dig.

KE
Kathrine Ekelund

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.