IT och telefoni
Beställningar av datorer, skrivare och behörigheter görs via serviceportalen.
Det är digitaliseringsavdelningen på stadsledningsförvaltningen som ansvarar för inköp, drift och underhåll av stadens datorer, it-system, telefoni och teknisk utrustning.
På serviceportalen kan du:
- Beställa och avbeställa dator och telefon mm
- Felanmäla
- Beställa program
Pga långa leveranstider så köper förvaltningen in it-utrustning löpande. Ta kontakt med Helene Ehk Pedersen när du vill ha hjälp med beställning eller avbeställning av utrustning.
Här kan du hitta mer information från staden.
Produkter och tjänster
Här hittar du mer information om produkter och tjänster från digitaliseringsavdelningen.
Tillbehör till telefoner och datorer
Om du behöver tillbehör till din dator, platta eller mobil så tar du kontakt med Helene i receptionen för att beställa.
Ergonomiska tillbehör
Ergonomiska tillbehör köper vi hos Lyreco och det beställs via Helene i receptionen.
Användar- och behörighetskonton
För att beställa användar- och behörighetskonton till externa användare, t ex projektledare och driftpersonal, så tar du kontakt med Kathrine Ekelund så hjälper hon dig.