Övergång från Fasit till Vitec

KE
Kathrine Ekelund
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Här hittar du lite info inför uppstart av ärendehantering och planerat underhåll i Vitec för fastighets- och teknikavdelningen.

Info och felanmälan/serviceärenden

1 april

Vi stänger för att lägga in ny info under det som ligger under ”Objekt”, ”Externförhyrning”, ”Garantibevakning” och ”Produktgarantier”, t ex objektsinfo, anteckningar, garantier mm.

14 april från kl 16

Vi stänger felanmälan för nya ärenden i Fasit men avrapportering av de som är registrerade i Fasit görs klart i Fasit.

(Arbetsorder för planerat underhåll ska fortsatt göras i Fasit fram till övergång till Vitec som är planerat i juni.)

15 april

Uppstart av användning av Vitec. All objektsinfo läggs fr o m nu in och uppdateras i Vitec.

Felanmälningar/serviceärende ska göras i Vitec.

Hyresgäster loggar in på ”Mina sidor” för att registrera en felanmälan, enligt inloggningsuppgifter som de har fått mejlat till sig.

Länk till Mina sidor

Entreprenörer loggar in i ”appen” för att kvittera och återrapportera en felanmälan, enligt inloggningsuppgifter som de har fått mejlat till sig. (Fungerar endast med webbläsare Chrome och Edge.)

Länk till appen

Planerat underhåll

31 maj kl 17

Stänger för att lägga in nytt planerat underhåll i Fasit.

17 juni

Uppstart av planerat underhåll i Teknisk förvaltning och Verksamhetsanalys.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.