Övergång från Fasit till Vitec
Här hittar du lite info inför uppstart av ärendehantering och planerat underhåll i Vitec för fastighets- och teknikavdelningen.
Info och felanmälan/serviceärenden
1 april
Vi stänger för att lägga in ny info under det som ligger under ”Objekt”, ”Externförhyrning”, ”Garantibevakning” och ”Produktgarantier”, t ex objektsinfo, anteckningar, garantier mm.
14 april från kl 16
Vi stänger felanmälan för nya ärenden i Fasit men avrapportering av de som är registrerade i Fasit görs klart i Fasit.
(Arbetsorder för planerat underhåll ska fortsatt göras i Fasit fram till övergång till Vitec som är planerat i juni.)
15 april
Uppstart av användning av Vitec. All objektsinfo läggs fr o m nu in och uppdateras i Vitec.
Felanmälningar/serviceärende ska göras i Vitec.
Hyresgäster loggar in på ”Mina sidor” för att registrera en felanmälan, enligt inloggningsuppgifter som de har fått mejlat till sig.
Entreprenörer loggar in i ”appen” för att kvittera och återrapportera en felanmälan, enligt inloggningsuppgifter som de har fått mejlat till sig. (Fungerar endast med webbläsare Chrome och Edge.)
Planerat underhåll
31 maj kl 17
Stänger för att lägga in nytt planerat underhåll i Fasit.
17 juni
Uppstart av planerat underhåll i Teknisk förvaltning och Verksamhetsanalys.