Rutiner i receptionen

KE
Kathrine Ekelund
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

I och med att många jobbar hemifrån pga covidrestriktioner så har vi lite ändrade rutiner i receptionen.

Bemanning reception

Carina är huvudansvarig för bemanning av receptionen men har stöttning av Charlotte.

Rutin dörröppning – under covid-19

Ringklockan är borttagen och vi använder numera porttelefon kopplad till särskild mobil.

Administrationsavdelningen har huvudansvaret för att svara i porttelefonen och öppna dörren men vid behov hjälper bostad till.

Vi öppnar endast för bokade besök.

Endast varuleveranser får komma in utan bokad tid. Den som väntar en leverans av t ex mobil, dator eller ritningar ska säga till i receptionen. Mat och frukt levereras oftast på måndagar. Kontors- och städmaterial kan komma när som helst under kontorstid.

Bostadsavdelningens bokade besök för nyckelhämtning:

  • Entreprenörer har nyckelhämtning klockan 8:00-8:30
  • Hyresgäster har nyckelhämtning klockan 10:00-11:00

Bokade besök

Ansvarig för dörren kontaktar personen de söker så att de möter upp i receptionen.

Den som väntar ett besök ska säga till i receptionen innan besöket.

 Ej bokade besök

De som kommer oanmälda blir uppmanade att kontakta den de vill träffa först och be dem att återkomma.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.