Byte av simkort

MJ
Marie Jemth
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Staden byter telefonoperatör från Telia till Telenor och i samband med detta kommer du att få ett nytt simkort för att ditt mobila bredband på den iPad som du har lånat av staden ska fungera.

Från och med 13 april 2021 kommer det simkort som idag sitter i din iPad sluta att fungera. Du kommer att få ett brev hem till dig tillsammans med ditt nya simkort. I brevet kommer det stå mer information om hur du ska gå tillväga för att byta ditt simkort samt vem du kontaktar om du behöver hjälp. När du har bytt simkort är det viktigt att du klipper sönder det gamla (från Telia) och därefter slänger det.

I och med bytet har du även fått ökad surf, från 10GB till 100GB.

Guider för hur du byter sim-kort

Support

Om du har problem att själv byta simkortet och inte har någon i närheten som kan hjälpa dig, kan du ta kontakt med stadens Supportcenter genom att ringa 10 50 50. Om du behöver fysisk hjälp måste boka du tid innan du går till Supportcenter för att få hjälp. Bokning av tid sker via supportcenter.bokadirekt.se

Det gamla simkortet/mobila bredbandet kommer att sluta fungera den 13 april 2021.

Om du inte har fått simkortet senast i mitten av april, kan du höra av dig till ciceron.support@helsingborg.se

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.