IKEA ändrar sin fakturahantering till oss

JA
Johan Ackfeldt
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Ikea har gått över till ett nytt fakturahanteringssystem och det har medfört en del ändringar. Bland annat så är det nya kundnummer till förvaltningarna som du hittar i avtalskatalogen.

Det också är nya rutiner för hur du kan göra dina inköp.

1. Beställ via mail (vilket vi rekommenderar)
Maila ifylld mall (du hittar mallen i avtalskatalogen) till business.helsingborg@ikea.com.
När återkoppling sker behöver kund gå in via ikea.se/betala för att godkänna sin order.
I återkopplingsmailet från IKEA får man det ordernummer man skriver in via länken för att bekräfta ordern.

2. Beställ via telefon på 072-352 77
Du anger de artiklar du önskar beställa till säljaren och följer de hänvisningar som ges i samtalet.
Även här skickas en bekräftelse på mail där du behöver gå in och bekräfta att faktura skall skapas.

3. Handla i varuhuset
Ta med dig förvaltningens 13-siffriga kundnummer och din beställarreferens varje gång du ska handla.
När du har plockat det som du ska köpa bege dig till kassorna och kontakta kassapersonalen innan du börjar scanna.

Du hittar mer information i avtalskatalogen. 

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.