Så får vi snöröjningen att funka

SNT
Sebastian Nordqvist Thulin
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Inköpsenheten för dialog med leverantören för att röja hinder i snöröjningen. Så kan du hjälpa till.

Den senaste tidens kyla och snöfall har gjort att snöröjningsavtalet kommit i ropet. Det har framförts klagomål på leverantören, och inköpsenheten har fört samtal med den.

Detta händer nu:

  • Vi arbetar med att hitta en snabb kommunikationskanal mellan våra verksamheter och leverantören för att göra det lättare att felanmäla och för leverantören att agera om det blivit fel.
  • Vi arbetar med att få in alla kartor som behövs i stadens geografiska informationssystem, GIS. Det kommer att hållas en utbildning för detta den 18 februari.
  • Utbildningen fokuserar på att lära verksamheterna att själva markera var leverantören ska halkbekämpa och snöröja. Utbildningen tar en timme.
  • Vill du gå utbildningen? Kolla med din chef och kontakta Teuta Cakolli, teuta.cakolli@helsingborg.se.

Viktig information! Om det inte är snöröjt eller halkbekämpat som ni har önskat, kontakta leverantören direkt på morgonen så har de chans att åtgärda detta under samma dag.

Felanmälan görs till kundtjanst@vintervag.se eller direkt till Gustav Nilsson på 0705-47 64 53.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.