Viktigt att göra rätt vid avrop från våra ramavtal

HE
Håkan Ericsson
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

En leverantör  i rangordning 2 på ett avtal har begärt ut fakturor från staden. Av fakturorna framgår att avrop har gjorts direkt med leverantör 1 på avtalet fast förnyad konkurrensutsättning borde ha genomförts.

Flera av stadens ramavtal har en kombination av rangordning och att en så kallad förnyad konkurrensutsättning ska genomföras om kostnaden för uppdraget beräknas överstiga ett visst belopp.

Ibland kan det vara svårt att uppskatta kostnaden men det går också bra att be leverantörerna om en kostnadsuppskattning innan avrop görs.

Det är viktigt att vi försöker göra rätt bland annat för att leverantörer inte ska vidta rättsliga åtgärder mot staden.

Har ni frågor är ni också alltid välkomna att kontakta oss på Inköpsenheten!

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.