Uppdrag till inköpsenheten

För att starta en förvaltningsspecifik upphandling behöver vi på inköpsenheten en ifylld uppdragsblankett.
  • Det är förvaltningarnas inköpssamordnare som har mandat att skicka dessa.
  • Tänk på att det är förvaltningens ansvar att förhandla enligt MBL § 11, 19 och 38.
  • Tänk också på att det är förvaltningens ansvar att teckna Personuppgiftsbiträdesavtal. Här hittar du mer information om behandlingen av personuppgifter i staden.
  • Om det visar sig att fler än en förvaltning har liknande behov ska det förvaltningsspecifika uppdraget dras tillbaka, och en stadsövergripande upphandling påbörjas.
  • Det finns möjlighet att avropa från avtal upprättade av inköpscentralerna SKL Kommentus, Kammarkollegiet, Husbyggnadsvaror HBV Förening. Inköpsenheten vägleder förvaltningarna samt hanterar avropsanmälan.
SNT
Sebastian Nordqvist Thulin

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.