Uppdrag till inköpsenheten

För att starta en förvaltningsspecifik upphandling behöver vi på inköpsenheten en ifylld uppdragsblankett.
  • Det är förvaltningarnas inköpssamordnare som har mandat att skicka dessa.
  • Tänk på att det är förvaltningens ansvar att förhandla enligt MBL § 11, 19 och 38.
  • Tänk också på att det är förvaltningens ansvar att teckna Personuppgiftsbiträdesavtal. Här hittar du mer information om behandlingen av personuppgifter i staden.
  • Om det visar sig att fler än en förvaltning har liknande behov ska det förvaltningsspecifika uppdraget dras tillbaka, och en stadsövergripande upphandling påbörjas.
  • Det finns möjlighet att avropa från avtal upprättade av inköpscentralerna SKL Kommentus, Kammarkollegiet, Husbyggnadsvaror HBV Förening. Inköpsenheten vägleder förvaltningarna samt hanterar avropsanmälan.
SNT
Sebastian Nordqvist Thulin