IT-utrustning och telefoni
Alla beställningar och avbeställningar av datorer, dockor, mobiler och datorskärmar görs av IT-samordning. Mejla IT-samordning om du har frågor eller behov av ny IT-utrustning.
Även vår gemensamma utrustning (skrivare, tv-skärmar, kameror till mötesrummen) hanteras av IT-samordning. Mejla IT-samordning om något saknas eller är trasigt.
Program, licenser/system och behörigheter beställs via IT-portalen men ska först godkännas av IT-samordning innan de hanteras av centrala IT. Mejla IT-samordning om du har frågor om ex användar- och behörighetskonton, licenser eller andra program.
IT-samordnare på stadsbyggnadsförvaltningen
Christian Eriksson på GIS och digital utveckling är stadsbyggnadsförvaltningens IT-samordnare. Han har en rådgivande funktion i IT-frågor samt är den som administrerar användar- och behörighetskonton och samordnar inköp av olika system, program och all IT-utrustning. Kontaktuppgifter till Christian hittar du här intill.
Mer information om it-stöd, support, felanmälan och stöldanmälan
Tillbehör till datorer och telefoner
För beställning av småelektronik, exempelvis mobiltelefon- och IT-tillbehör, gäller i första hand följande:
- Stäm av med din chef att det är ok att göra en beställning.
- Leta upp det du vill beställa på www.perfectprint.se. Välj varukorgssymbolen för att komma till inloggning. Inloggningsuppgifter till Perfect Print ser du i rutan nedan. (Rutan syns bara för SBF:s medarbetare och du måste vara inloggad på intranätet för att se den.) Priserna som visas är SBF:s avtalspriser.
- Mejla artikelnummer (helst inga skärmklipp) till tony.richter@helsingborg.se. Du får ett bekräftelsemejl och produkten levereras sedan till din arbetsplats.
- Om du behöver hjälp med att välja rätt produkt till just din telefon med mera, kontakta Christian Eriksson på itsamordning@helsingborg.se.