Inköp och avtal

Kontakta inköpsansvarig om du behöver hjälp när du ska göra ett inköp eller en upphandling.

Det finns en inköpsansvarig på varje avdelning som hjälper dig tillrätta när du inte vet hur eller var du ska göra ett inköp. Det kan gälla allt från kontorsmaterial till möbler samt andra varor och tjänster som till exempel inköp av böcker och tidningsprenumerationer.

Nedan ser du vem på din avdelning som är inköps- och upphandlingsansvarig och deras kontaktuppgifter hittar du i listan till höger.

Stöd och utveckling: Tony Richter
Detaljplanering: Björn Bensdorp-Redestam
Drift och underhåll: Peter Bengtsson
Översiktsplanering: Fredrik Bengtsson
Stadsmiljö: Agneta Hyberg

Inköp av möbler

Alla inköp av kontorsmöbler och inredning ska gå via vaktmästare Tony Richter.

Upphandlingshjälp på stadsbyggnadsförvaltningen

Behöver du hjälp med upphandlingar och avtal kan du få råd och stöd av våra upphandlare på enheten för verksamhetsutveckling och innovation. Kontakta Anette Ahlblad eller Paula Prpic.

Ta gärna hjälp av checklistan för vad som gäller vid inköp (ppt, 565 Kb).

Upphandlingsnytt

I Upphandlingsnytt kan du läsa om det senaste inom upphandling, inköp och avtal. Det tar upp aktuella domar, tips på utbildningar och allmänt om vad som är på gång inom området. Här kan du ta del av tidigare nummer.

Avtalsdatabas för Helsingborgs stad

Alla stadsgemensamma upphandlingar och avtal finns i Avtalsdatabasen.

PZ
Pernilla Zander

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.