IT-stöd

Det är digitaliseringsavdelningen på stadsledningsförvaltningen som sköter stadens IT-support. Hos dem får du hjälp med din dator, telefon, skrivare och program med mera.   

Kontakta supportcenter vid behov av IT-stöd

Är det något fel med din dator, mobil eller annan IT-utrustning? Vid behov av IT-stöd ska du kontakta supportcenter så att ärendet registreras och du tilldelas ett ärendenummer. Det gör du i IT-portalen. Du kan också ringa 042-10 50 50. Förbered dig genom att ha utrustningens stöldmärkning nära till hands. Syftet med detta är att supportcenter ska kunna planera rätt insatser och föra statistik över felrapporteringar med mera.

Support, felanmälan och stöldanmälan

Anmäl ny användare till befintlig utrustning

Tänk på är att hårdvaror som till exempel skärmar, dockningsstationer, datorer och mobiler är kopplade till användare och inte till rum. Tills vidare ska du anmäla ny användare i IT-portalen.

Registrera dig i Lösenordsportalen för att återställa lösenord

Brukar du glömma ditt lösenord? Då kan du registrera dig på losenordsportalen.helsingborg.se  Välj ”Registrera lösenord personal” och följ instruktionerna. Du behöver ange lösenord samt mobilnummer. Lägg portalen som favorit i din mobil så kan du enkelt gå in och återställa lösenordet nästa gång du har glömt bort det. Då behöver du inte längre ringa IT-supporten!

Tips och trix för vad du kan göra själv

Många åtgärder går att fixa själv. Det finns många guider och tips på  it.helsingborg.se. Se även länken Guide och tips på IT under Mina system på Portalens startsida.

IT-samordnare

Christian Eriksson på enheten för geografisk information och visualisering är vår IT-samordnare. Christian samordnar inköp och har en rådgivande funktion för inköp av olika system, program och viss utrustning. Mejla itsamordning.sbf@helsingborg.se när stadens IT-stöd inte kan hjälpa dig i ditt ärende. Du ska alltså inte kontakta Christian via Teams, sms eller hans personliga mejl.

PZ
Pernilla Zander

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.