It-hjälp på onsdagar med Christian och Maggie
På onsdagar klockan 9.00–10.00 kan du komma ner till gröna bordet vid cafeterian för att få hjälp av vår it-samordning. De kikar på ditt problem och ser om det går att lösa på plats eller om ni ska boka en tid.
Som regel vid strul med dator, telefon eller annan it-utrustning:
Kontakta i första hand stadens supportcenter via IT-portalen eller 042-10 50 50. Ha utrustningens stöldmärkning nära till hands.
Men på onsdagar klockan 9.00–10.00 har alltså stadsbyggnadsförvaltningens it-samordning, Christian och Maggie, avsatt tid för supportärenden. Välkommen ner till gröna bordet vid cafeterian, så hjälper de dig.
Tips på vad du kan göra själv:
- Kolla alla sladdar – dra ur dem och sätt i dem igen.
- Starta om datorn, gärna dagligen. Det räcker inte att stänga av och sätta på.
- Har du gjort alla uppdateringar som krävs? Klicka på symbolen som ser ut som en röd knapp längst ner till höger på skärmen, välj Software Center och sedan Uppdateringar och se om där finns uppdateringar att installera.
Två bra länkar:
- Samlat matnyttigt: intranat.helsingborg.se/sbf/hjalp-och-stod/it-och-telefoni/
- Superbra guide: it.helsingborg.se/guide/