System-support

Här hittar du information om vår support och annat stöd gällande skol- och fritidsförvaltningens egna system och plattformar för skolorna. 

För att få en så effektiv support som möjligt för våra olika system och tjänster finns det olika supportkanaler tillsammans med våra leverantörer och stadens supportcenter. 

Behöver du support och information kring rutiner gällande utrustning, it-infrastruktur och inloggning i stadens administration och nätverk vänder du dig till stadens supportcenter.

Introduktion till våra digitala system

En introduktion till de digitala system som används i skola och förskola hittar du i HBG Learns:

Hur får jag support i våra olika system och tjänster?

Supporten ser lite olika ut för våra olika system. Nedan hittar du vilken typ av support som finns och vart du kan vända dig. Kryssa i de system som du vill veta mer om och på och klicka på nästa.

Du kan skapa ett supportärende till vår skolsupport via supportformuläret här (Obs, du måste vara inloggad på intranätet)

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.