Hur går det med flytten till OneDrive?
I juni fick alla anställda på skol- och fritidsförvaltningen information om att flytta sina personliga dokument till OneDrive. Digitaliseringsavdelningen erbjöd hjälp med att flytta dokument från H: till OneDrive, och flytten startade den 2 september. Vi ser nu att många medarbetare ännu inte har nåtts av flytthjälpen.

Har du inte fått flytthjälp?
Det kan finnas flera orsaker till att erbjudandet om flytthjälp inte har dykt upp på din dator:
- Du använder en Mac eller annan typ av enhet
Flytthjälpen skickas endast till PC-användare. Om du använder en Mac eller annan enhet behöver du själv flytta dina dokument. Här finns en utbildningsguide för Mac som kan hjälpa dig. - Du använder en PC men har inte sett flytthjälpen
Börja med att logga ut och in på din dator. Erbjudandet om flytthjälp bör då visas. Om det fortfarande inte dyker upp, kontakta IT-supportcenter för hjälp med felsökning och lösning på problemet.
Du når IT-supportcenter antingen genom att ringa 042-10 50 50 eller göra en felanmälan i IT-Portalen.
Har du andra frågor?
Många svar hittar du på länkarna här nedanför:
• Så fungerar flytten – instruktionsfilm på Hbglearns
• Flytthjälp för Mac-användare finns en bit ner på den här sidan.
• Vad får och vad får inte lagras i molnet?
Om du inte hittar det du söker kan du fråga din närmaste chef eller din M365-coach.