Hur går det med flytten till OneDrive?

MBH
Maria Boman Hansson
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

I juni fick alla anställda på skol- och fritidsförvaltningen information om att flytta sina personliga dokument till OneDrive. Digitaliseringsavdelningen erbjöd hjälp med att flytta dokument från H: till OneDrive, och flytten startade den 2 september. Vi ser nu att många medarbetare ännu inte har nåtts av flytthjälpen.

Schematisk bild över hur flytten går till
Har du inte fått flytthjälp?

Det kan finnas flera orsaker till att erbjudandet om flytthjälp inte har dykt upp på din dator:

  • Du använder en Mac eller annan typ av enhet
    Flytthjälpen skickas endast till PC-användare. Om du använder en Mac eller annan enhet behöver du själv flytta dina dokument. Här finns en utbildningsguide för Mac som kan hjälpa dig.
  • Du använder en PC men har inte sett flytthjälpen
    Börja med att logga ut och in på din dator. Erbjudandet om flytthjälp bör då visas. Om det fortfarande inte dyker upp, kontakta IT-supportcenter för hjälp med felsökning och lösning på problemet.

Du når IT-supportcenter antingen genom att ringa 042-10 50 50 eller göra en felanmälan i IT-Portalen.

Har du andra frågor?

Många svar hittar du på länkarna här nedanför:
Så fungerar flytten – instruktionsfilm på Hbglearns
Flytthjälp för Mac-användare finns en bit ner på den här sidan.
Vad får och vad får inte lagras i molnet?

Om du inte hittar det du söker kan du fråga din närmaste chef eller din M365-coach.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.