Samtliga kvalitetsrapporter klara
Barn- och utbildningsnämnden behandlade kvalitetsrapporten för förskola under januarisammansträdet och genom det är kvalitetsrapporterna för alla skolformer klara och tillgängliga.
Förvaltningen sammanfattar årligen läget inom förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola i var sin kvalitetsrapport. I kvalitetsrapporterna beskrivs progression och resultat inom olika läroplansområden. I rapporterna framgår också vilka förutsättningar skolformerna har: elevsammansättning, ekonomi, personal, stöd, m.m. Kvalitetsrapporterna bygger på de kvalitetsrapporter som förskolor/skolor tar fram, verksamhetsstatistik, enkätresultat, granskningar och andra underlag.
– Kvalitetsrapporterna är ett viktigt underlag i vårt systematiska kvalitetsarbete säger Tony Mufic, utbildningsdirektör. Genom kvalitetsrapporterna får vi syn på vad fungerar väl och inom vilka områden det finns utvecklingsbehov. Kvalitetsrapporterna är även ett viktigt underlag för i nämndens styrning av skolformerna. Genom kvalitetsrapporterna länkas förskolornas och skolornas kvalitetsarbete ihop med det övergripande arbetet; kedjan hänger ihop.
Du hittar kvalitetsrapporterna i Diariet. Sök på ordet ”kvalitetsrapport” (och använd filtrering för att hitta kvalitetsrapport för förskola, grundskola, gymnasieskola eller anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola)