DF Respons
DF Respons är ett digitalt ärendehanterings- och dokumentationsverktyg för stadens samtliga skolformer i Helsingborgs stad. Verktyget gör det möjligt att följa upp dokumenterade ärenden på skolnivå, men även på verksamhetsområdesnivå och för hela staden. Detta gör att DF Respons är ett viktigt stöd i det systematiska kvalitetsarbetet.
Genom att hantera ärenden i systemet hanteras all information, kommunikation och dokumentation på ett säkert sätt enligt de krav som finns för säker informationshantering.
Systemet stödjer i dagsläget följande processer
- Anmälan och Avanmälan modersmål
- Kränkande behandling
- Plan mot diskriminering och kränkande behandling
- Olycksfall och tillbud, barn/elev
- Tilläggsbelopp/Febex
- Beställning av studiehandledning
Under våren pågår piloter för att utforska hur systemet kan stödja
- Frånvaroutredning
Hur kommer jag åt DF Respons som personal?
Du når DF Respons genom Skolportalen. Du loggar in med dina vanliga inloggningsuppgifter. I verktyget kommer du att ha tillgång till de ärenden som du själv är inblandad i som utredare eller mentor. Själva anmälan når du via länken här på sidan, du måste vara inloggad på stadens intranät för att komma åt länken.
Hur når elever eller vårdnadshavare DF Respons?
DF Respons är ett verktyg som enbart används av personal i skolorna. Därför har elever och vårdnadshavare inte tillgång till verktyget.
Vilken support finns för DF Respons? Skapa supportärende för DF Respons
Moduler i DF Respons