Har du koll på att SLF har ett projekt för att arbeta smartare tillsammans?

MN
Maria Nordstrand
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Vet du om att det finns ett projekt på stadsledningsförvaltningen om hur vi stödjer varandra för att bli effektivare och skapa ett gott samarbete? Projektet kallas ”Gemensamma resurser”. Syftet är att tillsammans se över rutiner och information så det blir lätt att göra rätt. Till exempel hur du bokar en tjänsteresa eller rekryterar en ny kollega. Vill du vara med och bidra?

Hur gör du när du ska boka en resa i tjänsten eller redovisa utlägg? Det kan gå åt mycket tid under en arbetsdag till att leta efter information eller följa rutiner. Det kan till exempel vara tjänster som sköts via stödfunktioner som HR, ekonomi, service, kommunikation, juridik eller styrning. Vilka problem har du stött på, vad är svårast, vad tar mest tid eller vad irriterar du dig mest på?

Vad tycker förvaltningen?

Här på webbplatsen Dialog Helsingborg kan du se vad det kommit in för synpunkter och feedback. 

Så bidrar du

Dela med dig och berätta om arbetsmoment som du tycker sköts dåligt på webbplatsen Dialog Helsingborg. 

Meddela hur du skulle vilja ha det istället. Försök vara så konkret som möjligt.  Gör ett inlägg för varje arbetsmoment du har synpunkter på.

Kolla gärna vad andra tycker och tänker och gilla de inlägg du håller med om. De inlägg så får flest gillamarkeringar (likes) kommer projektgruppen att prioritera.

– Vi i projektgruppen har hittills fått in ett 15-tal tips, men tror att det finns mycket mer. Vi vill fokusera på rätt saker och därför är det viktigt att du är med och bidrar med dina förslag. Under hösten kommer vi att börja arbeta med de förslag som kommer in,  säger Cecilia Holm projektledare.

Om projektet

Upplägget är att projektgruppen samlar in feedback om vilka rutiner som upplevs krångliga på stdsledningsförvaltningen. Därefter ska projektgruppen sammanställa en lista med utvecklingsområden. Tanken är att det ska leda till att rutiner utvecklas och bli tydligare.

Projektet drivs av Cecilia Holm, utredare på avdelningen för juridik och service cecilia.holm1@helsingborg.se  och Jessica Engvall, enhetschef på avdelningen för kommunikation och näringsliv jessica.engvall@helsingborg.se.

Läs mer om projektet på webbplatsen Dialog Helsingborg.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.