Vi undersöker stadsledningsförvaltningens sociala medier
Både inom staden och stadsledningsförvaltningen finns det många konton och kanaler i sociala medier. Det rör sig främst om Facebooksidor och Instagramkonton, men även konton på Youtube, Twitter och LinkedIn. Under hösten gör förvaltningens kommunikations- och marknadsavdelning en inventering för att ta reda på vilka konton vi har och vilka som är redaktörer för dem.

Syftet med inventeringen är att:
- Säkerställa att vi har koll på de lagar och riktlinjer som påverkar oss och hur vi bör arbeta med sociala medier.
- Säkerställa att vår förvaltning arbetar effektivt med sociala medier och att vi inte dubbelarbetar.
- Få en samlad bild och bättre kunna erbjuda organisationen stöd och utbildning.
Jobbar du med sociala medier inom stadsledningsförvaltningen?
Kontrollera att ditt konto finns med i den här listan på helsingborg.se.
Om ditt konto inte är med på listan mejla till redaktionen@helsingborg.se
Boka in ett kort uppföljningsmöte på 30 minuter med stadens kommunikationsansvarige för sociala medier martina.rohmer@helsingborg.se. Inför mötet kommer du som är ansvarig för att administrera kontot att få några frågor att fundera över. Du har såklart möjlighet att komma med frågor eller önskemål om sociala medier.