Ett värmande exempel från en dag på jobbet

DL
David Levin
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Vi är många på socialförvaltningen som gör skillnad för stadens invånare varje dag. Och det värmer lite extra i hjärtat när vi också får återkoppling på vårt arbete och vad det betyder. Mobila teamet fick för ett tag sedan ett mail från en vårdnadshavare som beskriver sin upplevelse och det stöd som hen fått. Detta vill vi såklart dela med oss av.

Här följer mailet i sin helhet så när som på mindre justeringar för att hålla det fritt från personuppgifter.

Tack från hela mitt hjärta

För ett tag sedan kom jag i kontakt med Mobila teamet i Helsingborg och därav skriver jag detta mail. Vill rikta ett stort tack för den tydlighet, professionalismen och engagemanget som uppvisades och jag är uppriktigt tacksam för att ni finns och det stödet som uppvisades.

Jag är då vårdnadshavare till en dotter som valde att rymma hemifrån med riktning Knutpunkten i Helsingborg. Trodde aldrig att jag skulle hamna i denna situationen och var därför inte förberedd på det.

Mottagandet av personalen från Mobila Teamet var både direkt och samtidigt mjukt. Frågorna de ställde och sättet som de gjorde det på, gjorde att tankeverksamheten satte igång. Sammankallningen av andra såsom väktare, polis, nattpatruller, busschaufförer och andra som befann sig i omgivningarna uppvisades som sagt inte bara av professionalism utan även med ett otroligt gott hjärta. Att få möjlighet att använda era lokaler som bas, ha någon som lyssnar, samtidigt som de agerade var otroligt hjälpfullt. Dottern kom till rätta på natten. Hon var ”i ett stycke” när de återfanns.

Gick en utbildning med Bris nu i veckan som ingick i samband med att vårt företag är företagssponsor och där kom upp flertalet saker som sagts av det mobila teamet till mig under fredagsnatten. Det blev alltså en bra påminnelse för min del. Jag och familjen kommer fortsätta visa dottern kärlek, öppenhet, vara lyssnande utan att döma, inte komma med svar utan låta henne själv klura ut dem, och inte vara rädd utan låta henne göra sina egna misstag under kontrollerade former så klart.

Hoppas att vi inte behöver er hjälp fler gånger utan kommer vidare i det härliga livet vi har framför oss. Men om vi gör det, så vet jag att vi hamnar i de tryggaste, varmaste och proffsigaste händerna man kan tänka sig – TACK från hela mitt hjärta att ni finns!

Fler solskenshistorier?

Har du varit med om, eller känner till, fler solskenshistorier som du vill dela med dig av? Hör gärna av dig till kommunikationsenheten, kommunikation.sof@helsingborg.se, så ser vi till att sprida det fina arbete som sker i förvaltningen.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.