Håll extra koll på dina ärenden
Det är fortsatt stora problem med stadens e-post. Digitaliseringsavdelningen jobbar intensivt tillsammans med konsulter för att lösa situationen. Men innan en lösning är på plats behöver vi alla hålla extra koll på våra ärenden.
Socialförvaltningen har en nära dialog med digitaliseringsavdelningen och stadsledningsförvaltningen. Vi återkommer så fort vi får veta något som berör vår verksamhet.
Tänk på
- De som mejlar oss får inget meddelande om att e-posten inte går fram. Har du pågående processer behöver du aktivt bevaka dessa och kontakta de inblandade via en annan kanal, exempelvis telefon.
- Du får inga notifikationer från olika verksamhetssystem om att något nytt dykt upp. Du måste själv aktivt öppna verksamhetssystemet och se om där finns ny information.
- Kalenderhändelser synkar inte och en mötesinbjudan går kanske fram och en annan inte. Stäm av med mötesdeltagarna på teams eller telefon så att ni är överens om vad som gäller.
- Undvik att försöka skicka e-post. Vi underlättar för teknikerna om vi inte bygger på kön med väntande e-post. Vänta tills vi får klartecken att börja använda Outlook igen.
- Våra e-tjänster, SDK samt T-dialog fungerar som vanligt.
Vad händer nu?
Staden jobbar intensivt med att lösa problemet. Stadsövergripande nyheter hittar du under rubriken ”Driftstörning” på intranätet samt på Portalen. Staden informerar också allmänheten via helsingborg.se, sociala medier och media, och uppmanar alla att ringa eller chatta med oss istället.