Ingen uppstart av hemtagning- och uppföljningsteam

DL
David Levin
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

I början av sommaren fattades beslut om att starta ett hemtagnings- och uppföljningsteam. Utgångspunkten var att stärka uppföljning och utslussningsprocessen, framför allt gällande externa placeringar. Detta beslut har nu hävts.

– Beslutet att införa teamet fattades av mig i rollen som tf. socialdirektör och tanken var att intensifiera och kvalitetssäkra utslussningsprocessen samt att skapa struktur för en effektiv process som kunde implementeras i ordinarie verksamhet. Parallellt ville vi utöka samarbete inom förvaltningen så att alla förvaltningens resurser skulle kunna vara tillgängliga för utslussningsarbetet, säger Jessica Granquist.

Under sommaren har det hänt mycket i uppföljnings- och utslussningsarbetet genom att det har varit fokus på de frågorna. Det handlar bland annat om att frågorna behandlas i beslutsråden men också genom att det skapats mallar för exempelvis uppföljning och en tydligare struktur för ärendegenomgångar.

– Detta har gjort att behovet av och förutsättningarna för att starta ett speciellt team för detta har förändrats. Jag har därför fattat beslut om att inte starta upp ett speciellt team för hemtagning/uppföljning/utslussning, säger Jessica Granquist.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.