Inköpsrutiner för verksamheter utanför Bredgatan
Verksamheter utanför Bredgatan beställer själva direkt från avtalad leverantör med leverans direkt till sin adress. Chef som har ansvar, budget, och kunskap om behovet i verksamheten, lägger antingen själv dessa beställningar eller delegerar denna uppgift till den/de personer som de anser lämpliga, förutsatt att dessa har gått stadens avroparutbildning.
Avroparutbildning hålls av Inköpsenheten på stadsledningsförvaltningen, mer information finns på stadens intranät inköpssidan.
Varor där vi har en förvaltningsövergripande samordning, och där det ibland behövs specialistkompetens i urvalet beställs, som tidigare, av inköp.sof@helsingborg.se. Detta avser t.ex. skyddsmaterial, IT-tillbehör och elektronik/vitvaror. Ansvarig vaktmästare sköter distribution/leveranser av dessa varor från Bredgatan, om det behövs.
Tveka inte att vända er till oss för frågor gällande inköp eller vilka avtal ni ska använda er av inkop.sof@helsingborg.se
Hälsningar från
Inköp SOF/Ekonomiavdelningen