SES-Samarbete efter skilsmässa lanserar ny plattform
Från och med 1 januari, 2022 får SES en ny plattform som är mer lättillgänglig och överskådlig. Innehållet har inte förändrats utan det handlar om designen. Detta innebär att de inloggningsuppgifter vi har delat ut under året inte längre fungerar.
Har ni några kort med inloggningsuppgifter kvar så släng dem! Det går jättebra att hämta nya kort hos oss på familjerättsenheten, vi har massor!
För oss som arbetar i Helsingborgs stad får vi inloggning genom att på förstasidan trycka på logga in och markera ”Jag arbetar med skilsmässofamiljer”. Där fyller vi i våra uppgifter med arbetsmejlen så får ni inloggningsuppgifter tillbaka på er mejl.
Våra invånare har tre möjligheter att få inloggningsuppgifter:
- När ni har en inloggning för professionella har ni möjlighet att upprätta användare, det vill säga att få fram inloggningsuppgifter till era klienter/föräldrar. Ni väljer rollen prof.basic, fyller i uppgifter till era klienter/föräldrar. Viktigt att ni ser till att Anonymmarkeringen lyser grönt, det är så användaren blir anonym! När uppgifterna är ifyllda och ivägskickade skickar SES i Danmark inloggningsuppgifter och sen raderar SES mejladressen.
- Ni kan använda kort som ni ger till föräldern. Korten finns på familjerättsenheten för avhämtning.
- Klienten/föräldern kan, om denne bor i Helsingborg eller någon av våra samverkanskommuner, själv välja att gå in på www.samarbeteefterskilsmassa.se och själv registrera sig. Då blir hen inte anonym eftersom SES kommer att göra stickprov för att se att hen verkligen bor i någon av de kommuner som har licens. Om invånaren väljer att registrera sig utan kontakt med socialförvaltningen har vi inget ansvar enligt GDPR.