Uppdatering gällande våra funktionsbrevlådor
I väntan på att e-posten ska komma igång kan det vara bra att veta att stadens invånare kan fortsatt komma i kontakt med oss via andra vägar. Under en tid har förvaltningen jobbat med att koppla bort alla länkar till våra prioriterade funktionsbrevlådor på helsingborg.se och ersatt dem med e-tjänster.
De funktionsbrevlådor som omfattas av denna lösning är mottagningen, socialjouren och familjefrid. Socialförvaltningens förvaltningsövergripande e-postkonto, socialnamnden@helsingborg.se, har nu också fått särskild prioritet och är på väg att flyttats över till en molnlösning likt e-posten för kontaktcenter.
Senaste nyheterna från digitaliseringsavdelningen är att de gjort framsteg under det senaste dygnet när det gäller de tekniska problemen med mejl och kalendern i Outlook. Ett sådant framsteg är att flera av stadens användare har fått interna mejl från våra olika verksamhetssystem, som till exempel ekonomisystemet. Det finns också andra interna mejl som nu kommer fram.
Läs mer här: Mejlproblemet – ”försiktigt positiva över utvecklingen senaste dygnet”