Uppdatering gällande våra funktionsbrevlådor

DL
David Levin
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

I väntan på att e-posten ska komma igång kan det vara bra att veta att stadens invånare kan fortsatt komma i kontakt med oss via andra vägar. Under en tid har förvaltningen jobbat med att koppla bort alla länkar till våra prioriterade funktionsbrevlådor på helsingborg.se och ersatt dem med e-tjänster.

De funktionsbrevlådor som omfattas av denna lösning är mottagningen, socialjouren och familjefrid. Socialförvaltningens förvaltningsövergripande e-postkonto, socialnamnden@helsingborg.se, har nu också fått särskild prioritet och är på väg att flyttats över till en molnlösning likt e-posten för kontaktcenter.

Senaste nyheterna från digitaliseringsavdelningen är att de gjort framsteg under det senaste dygnet när det gäller de tekniska problemen med mejl och kalendern i Outlook. Ett sådant framsteg är att flera av stadens användare har fått interna mejl från våra olika verksamhetssystem, som till exempel ekonomisystemet. Det finns också andra interna mejl som nu kommer fram.

Läs mer här: Mejlproblemet – ”försiktigt positiva över utvecklingen senaste dygnet”

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.