Gott utfört arbete belönades med kvalitetsbonus

HB
Helene Bengtsson
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Kvalitetsbonusen för 2018 har nu delats ut till fem glada vinnare. Bonusen på 10000 kr är instiftad för att uppmuntra till ständig förbättring och för att bekräfta gott utfört arbete inom vårdboende, hemvård och LSS-bostäder.

Utdelningen skedde i samband med vård- och omsorgsnämndens marssammanträde. Vinnarna Hemvården centrum 3, Stattenahemmets vårdboende, Murteglets vårdboende, Kungshults vårdboende och Spannmålsgatans serviceboende fick där ta emot diplom med motivering från nämndens ordförande Lars Thunberg.

Hemvård Centrum 3 fick bonusen med följande motivering: ”Socialstyrelsens brukarundersökning för 2018 visar att 95 % av kunderna i hemvård Centrum 3 var sammantaget nöjda med sin hemvård, detta kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad och i riket som låg på 88 % i sammantagen nöjdhet”.
Hemvård Centrum 3 fick bonusen med följande motivering: ”Socialstyrelsens brukarundersökning för 2018 visar att 95 % av kunderna i hemvård Centrum 3 var sammantaget nöjda med sin hemvård, detta kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad och i riket som låg på 88 % i sammantagen nöjdhet”.
Stattenahemmets vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Stattenahemmet redovisar en fantastisk förbättring kring sammantagen nöjdhet i Socialstyrelsens kundundersökning och hade en sammantagen nöjdhet på 89 %, vilket var en förbättring med 20 procentenheter i jämförelse med 2017. Genomsnittet i Helsingborg stad för 2018 låg på 79 % och i riket 81 %”.
Stattenahemmets vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Stattenahemmet redovisar en fantastisk förbättring kring sammantagen nöjdhet i Socialstyrelsens kundundersökning och hade en sammantagen nöjdhet på 89 %, vilket var en förbättring med 20 procentenheter i jämförelse med 2017. Genomsnittet i Helsingborg stad för 2018 låg på 79 % och i riket 81 %”.
Murteglets vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Socialstyrelsens nationella brukarundersökning visar att nöjdheten hos hyresgästerna på Murteglet har ökat sedan 2016 och för 2018 låg nöjdheten på 91 %, vilket kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad som låg på 79 % och riket 81 %. Samtidigt visade medarbetarenkäten att Murteglet med 90 i HME (medarbetarengagemang) hade ett av förvaltningens högsta HME. Genomsnittligt HME i vård- och omsorgsförvaltningen låg på 78 %. Slutsatsen blir att ett högt medarbetarengagemang har stor betydelse för kundnöjdheten”.
Murteglets vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Socialstyrelsens nationella brukarundersökning visar att nöjdheten hos hyresgästerna på Murteglet har ökat sedan 2016 och för 2018 låg nöjdheten på 91 %, vilket kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad som låg på 79 % och riket 81 %. Samtidigt visade medarbetarenkäten att Murteglet med 90 i HME (medarbetarengagemang) hade ett av förvaltningens högsta HME. Genomsnittligt HME i vård- och omsorgsförvaltningen låg på 78 %. Slutsatsen blir att ett högt medarbetarengagemang har stor betydelse för kundnöjdheten”.
Kungshults vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Av vårdboendena i staden hade Kungshult den högsta kundnöjdheten med 93 % enligt socialstyrelsens nationella brukarundersökning, vilket kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad som låg på 79 % och riket 81 %. Samtidigt redovisade Kungshult ett positivt bokslutsresultat med ett överskott på tre miljoner kronor för 2018”.
Kungshults vårdboende fick bonusen med följande motivering: ”Av vårdboendena i staden hade Kungshult den högsta kundnöjdheten med 93 % enligt socialstyrelsens nationella brukarundersökning, vilket kan jämföras med genomsnittet i Helsingborg stad som låg på 79 % och riket 81 %. Samtidigt redovisade Kungshult ett positivt bokslutsresultat med ett överskott på tre miljoner kronor för 2018”.
Spannmålsgatans serviceboende fick bonusen med följande motivering: ”Utifrån Pict-O-Stat-undersökningen som genomfördes 2017 på stadens LSS-bostäder har medarbetarna på Spannmålsgatan tillsammans med sin enhetschef på ett förtjänstfullt sätt arbetat med åtgärder för att öka delaktighet hos sina hyresgäster genom den tydliggörande pedagogiken som nu genomsyrar hela verksamheten”.
Spannmålsgatans serviceboende fick bonusen med följande motivering: ”Utifrån Pict-O-Stat-undersökningen som genomfördes 2017 på stadens LSS-bostäder har medarbetarna på Spannmålsgatan tillsammans med sin enhetschef på ett förtjänstfullt sätt arbetat med åtgärder för att öka delaktighet hos sina hyresgäster genom den tydliggörande pedagogiken som nu genomsyrar hela verksamheten”.
Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.