Projekt Digitala inköp är avslutat

MN
Markus Nygren
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

I hemservice lokaler på Tegnérgatan träffades deltagare för att fira att det breda införandet av digitala inköp nu är klart och att projektet är avslutat.

Digitala inköp innebär att hemservicepersonalen går över till att beställa dagligvaror online till de kunder som är beviljade insatsen inköp. Varorna plockas ihop och levereras sedan hem till kunden.

Hemservicepersonalen går igenom inköpslistan tillsammans med kunden och beställer därefter varorna från Mathem, som är den upphandlade leverantören av dagligvaror. Om kunden inte kan ta emot varorna själv så levereras varorna till ett leveransskåp där servicepersonal sedan hämtar varorna och levererar till kund. Hanteringen av kundernas pengar blir också säkrare eftersom de inte behöver lämna ifrån sig pengar eller betalkort och de betalar för sina varor med månadsfaktura månaden efter sina inköp.

– Fysiska besök i Helsingborgs dagligvarubutiker har ersatts med digitala inköp och även användning av leveransskåp har utökats under projektet. Vi är tacksamma över att vi haft ett sådant fint samarbete och stolta över all personal som jobbat så hårt med införandet, säger Linda Persson, projektledare för Digitala inköp.

Framöver kommer det fortsätta att finjusteras. Personalen kommer att sätta sig in i detaljer, ha dialog med kunderna och försöka göra det så bra som möjligt för varje individ.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.