Uppdatera dina kontaktuppgifter
Nytt år och nu kommer den nya organisationen börja landa. Med två nya avdelningschefer, ändrade uppdrag mellan avdelningar samt två utvecklingsenheter drar vi igång direkt! Men är dina kontaktuppgifter uppdaterade?
– Nu när den nya organisationen träder ikraft vid årsskiftet har vi alla ett ansvar att se till så att våra kontaktuppgifter är rätt, säger Annika Andersson omsorgsdirektör. I vår organisation ska vara lätt att hitta rätt person. Här spelar intranätet en stor roll, inte bara för kontaktcenter utan även kollegor emellan.
Uppdatera dina kontaktuppgifter
En stor del i omorganisationen är att medarbetare byter avdelning/verksamhet, får en ny titel eller nytt telefonnummer. Här måste alla hjälpas åt så att det blir rätt. Gör det gärna tillsammans på ett APT eller enhetsmöte. För dig som är chef är det extra viktigt att dina uppgifter är rätt.
Du och dina kollegor behöver kontrollera och vid behov uppdatera:
- dina uppgifter på din profil på intranätet. Helsingborgs kontaktcenter använder dagligen intranätet för att söka efter personer som invånare vill få tag på. Ditt bidrag till kedjan är att se till så att dina uppgifter stämmer. Hur du gör står i guiden Så här uppdaterar du din profil på intranätet via dator eller mobil.
- dina uppgifter i Telenor OneX. Det gör du via Serviceportalen. Hur du gör står i guiden Se om ditt telefonnummer stämmer.