Hur kan man jobba med sambedömning på den egna skolan?

Genom sambedömning av nationella prov konkretiseras kursplanerna och kunskapskraven. Underlagen är tänkta att vara formativa utifrån två perspektiv: Att visa på elevens styrkor och utvecklingsområden, samt ge en bild av hur undervisningen fungerat och vad som behöver utvecklas.

I följande stödmaterial kan du få ytterligare tips på hur ni på skolan kan arbeta med sambedömning även i ämnes- och arbetslag. I materialet  beskrivs hur lärare kan arbeta med sambedömning som ett sätt att öka likvärdigheten i bedömning och betygssättning. Stödmaterialet innehåller gott om exempel på sambedömning. Sambedömning i skolan – exempel och forskning

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.