Möjligt för fler leverantörer av digitala inköp
Den 30 november avslutas avtalet med Mathem. Därefter kan de kunder som har digitala inköp fritt välja vilken digital butikstjänst de vill använda.
Samtliga hemservicekunder har fått ett informationsbrev (pdf) hem i sin brevlåda. I brevet finns frågor och svar kring de nya förutsättningarna.
Nytt för hemservicekunderna
- Välja butik för digitala inköp. Butiken ska erbjuda plockning samt hemleverans av köpta varor.
- Göra inköpen själv via butikens webbshop/app. Om de behöver hjälp kontaktar de sin valda hemserviceleverantör.
- Kunden betalar plocknings- och leveranskostnaderna. Förvaltningen har inget stöd för att subventionera dessa kostnader när vi har fler än en leverantör.
Nytt för medarbetarna inom hemservice
- Det kommer att finnas fler webbutiker som medarbetarna behöver kunna använda för att ge stöd till kunder.
Om du har frågor kring förändringarna kontaktar du Hilda Ofi, LOV-samordnare, hilda.ofi@helsingborg.se.