Möjligt för fler leverantörer av digitala inköp 

CN
Carina Nanker
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Den 30 november avslutas avtalet med Mathem. Därefter kan de kunder som har digitala inköp fritt välja vilken digital butikstjänst de vill använda. 

Samtliga hemservicekunder har fått ett informationsbrev (pdf) hem i sin brevlåda. I brevet finns frågor och svar kring de nya förutsättningarna.

Nytt för hemservicekunderna

  • Välja butik för digitala inköp. Butiken ska erbjuda plockning samt hemleverans av köpta varor.
  • Göra inköpen själv via butikens webbshop/app. Om de behöver hjälp kontaktar de sin valda hemserviceleverantör.
  • Kunden betalar plocknings- och leveranskostnaderna. Förvaltningen har inget stöd för att subventionera dessa kostnader när vi har fler än en leverantör.

Nytt för medarbetarna inom hemservice

  • Det kommer att finnas fler webbutiker som medarbetarna behöver kunna använda för att ge stöd till kunder.

Om du har frågor kring förändringarna kontaktar du Hilda Ofi, LOV-samordnare, hilda.ofi@helsingborg.se.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.